Australialainen alusvaatebrändi Bonds on palkannut Andreja Pejićin tuoreimman kampanjansa keulakuvaksi. Kyseessä on Pejićin vasta toinen alusvaatekampanja ja hän toivookin, että projektin myötä hän saisi tehdä niitä säännölliseminkin, kertoo The Guardian.
Kansallisen mainoskampanjan keulahahmona Pejić toivoo voivansa olla roolimallina nuorille transihmisille.
– Uskon, että meillä malleilla on tehtävämme ja toivon, että nuoret rohkaistuvat siitä mitä olen tehnyt. Ei ole helppoa kasvaa erilaisena, eikä todellakaan ole helppoa kasvaa transihmisenä, Pejić sanoo.
Pejić ei kuitenkaan lähde suurentelemaan vaikutustaan ja muodin vaikutusta yhteiskuntaan ja sen muuttamiseen. Hän ei pidä muotia yhtenä irrallisena tekijinä asenteiden muuttamisessa.
– Olen aina ollut hyvin kärsivällinen ja aion olla jatkossakin ja haluan vain tehdä työtäni ja innostaa ihmisiä ja toivottavasti se tarkoittaa jotain myös kulttuurille yleisemminkin.
Pejić muistuttaa vielä, että kauneutta on monenlaista eivätkä kaikki kauneuden muodot mahdu mallimittoihin. Muoti voi muuttaa käsitystä siitä, mitä pidämme kauniina.
– Sen pitäisi olla joku, joka tulee sisään huoneeseen ja sinä ajattelet, ”Ooh tuo ihminen on spesiaali”. En usko, että sen pitäisi aina olla nolla-koon ihminen tai kakkos-koon – tai koon 11. On miljoona tapaa olla erityinen.
Päivitetty 2020-01-10