Tukholman matkailutoimisto Stockholm Visitors Board lopettaa homoturisteihin panostamisen kymmenen vuoden työn jälkeen.

Viikko sitten siitä tuli virallista. Stockholm Gay & Lesbian Networkin keskiviikkoisessa kokouksessa esiteltiin virallinen päätös homopanostuksen lopettamisesta. Vähemmistöjä ei kuitenkaan unohdeta, vain toimintamalli muuttuu, mutta vielä on epäselvää mitä tapahtuu.

Tukholman matkailutoimisto, joka on kunnallinen yritys, ilmoitti kesän jälkeen organisaationmuutoksista. Taustalla on 7 miljoonan kruunun tulojen menetys, joka aiheutui muun muassa Tukholmakortin myynnin menetyksestä.

Stockholm Gay & Lesbian Network oli verkosto, joka toimi yhteistyössä tiettyjen hotellien ja muiden yritysten kanssa, jotka vuosittain tukivat taloudellisesti Tukholman markkinointia homokohteena. Myös QX Förlag Ab oli osa tätä verkostoa.

Vuonna 2016 Tukholman matkailutoimisto keskityy Euroviisuihin, joka tarkoittaa myös panostusta homoihin ja lesboihin, kuten ”aktiviteetteja” USA:ssa ja Iso-Britanniassa.

Kuva: Vilhelm Stokstad/TT

Lähde: QX.se